Greenwashing nasz powszedni, czyli jak rozróżnić wartościowe inicjatywy od PR-owego mydlenia oczu?
22 grudnia 2023
Joanna Leoniewska-Gogola z Deloitte podpowiada, jak wystrzec się greenwashingu.
Greenwashing, nazywany czasami potocznie „ekościemą” jest niebezpieczną praktyką, która podkopuje zaufanie do sensu działań ekologicznych firm. Joanna Leoniewska-Gogola, Deputy Director, Sustainability and Economics, Deloitte w rozmowie z Jakubem Pawłowskim wskazuje na zagrożenia związane z „zazielenianiem na siłę komunikacji” i sposoby podejmowania i przedstawienia prawdziwych działań na rzecz środowiska.
Z tego odcinka dowiesz się:
- co oznacza greenwashing,
- kiedy mamy do czynienia ze świadomym greenwashingiem,
- czym jest nieświadomy greenwashing,
- dlaczego firmy stosują greenwashing,
- jakie są spektakularne przykłady greenwashingu,
- jak walczyć z greenwashingiem,
- co zmienia w tym zakresie ESG,
- jakie skutki przyniesie zmiana europejskiego prawa w walce z greenwashingiem.
Odcinek dostępny na platformach YouTube, Spotify, Apple Podcasts i na tej stronie. Zapraszamy do wysłuchania i komentowania.
Greenwashing nasz powszedni, czyli jak rozróżnić wartościowe inicjatywy od PR-owego mydlenia oczu?