eko logo

Greenwashing nasz powszedni, czyli jak rozróżnić wartościowe inicjatywy od PR-owego mydlenia oczu?

22 grudnia 2023

Joanna Leoniewska-Gogola z Deloitte podpowiada, jak wystrzec się greenwashingu.

Joanna Leoniewska-Gogola z Deloitte i Jakub Pawłowski stoją na tle lasu, w którego prześwicie widać kominy. Na przedzie jest tytuł odcinka podcastu Eko bez kantów pt.:

Greenwashing, nazywany czasami potocznie „ekościemą” jest niebezpieczną praktyką, która podkopuje zaufanie do sensu działań ekologicznych firm. Joanna Leoniewska-Gogola, Deputy Director, Sustainability and Economics, Deloitte w rozmowie z Jakubem Pawłowskim wskazuje na zagrożenia związane z „zazielenianiem na siłę komunikacji” i sposoby podejmowania i przedstawienia prawdziwych działań na rzecz środowiska.

Z tego odcinka dowiesz się:

  • co oznacza greenwashing,
  • kiedy mamy do czynienia ze świadomym greenwashingiem,
  • czym jest nieświadomy greenwashing,
  • dlaczego firmy stosują greenwashing,
  • jakie są spektakularne przykłady greenwashingu,
  • jak walczyć z greenwashingiem,
  • co zmienia w tym zakresie ESG,
  • jakie skutki przyniesie zmiana europejskiego prawa w walce z greenwashingiem.

Odcinek dostępny na platformach YouTube, Spotify, Apple Podcasts i na tej stronie. Zapraszamy do wysłuchania i komentowania.

Greenwashing nasz powszedni, czyli jak rozróżnić wartościowe inicjatywy od PR-owego mydlenia oczu?

Posłuchaj pozostałych podkastów

Skip to content