Ekologia w pułapce marketingu, czyli o (nie)skutecznym ekoprojektowaniu
4 kwietnia 2024
Konrad Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań o trudnych relacjach ekologii z marketingiem.

Opakowania są elementem walki o naszą uwagę. Chronią produkt, ale często mają zachęcić do zakupu. W tej grze, ich wpływ na środowisko schodzi na drugi plan. W końcu odpad już niczego nie chroni, ani nie sprzedaje. Pozostaje zasadnicze pytanie, co z nim można zrobić. Czy da się go ponownie użyć? Czy można go przetworzyć? Na ile jest to proste? Te kwestie powinno się przewidzieć już na etapie projektowania. Bardziej przemyślane opakowania pod kątem późniejszego zastosowania poprawiają efektywność gospodarki odpadami. Są promowane przez Unię Europejską, która pracuje nad regulacjami promującymi ograniczenie odpadów opakowaniowych. Czego się można po nich spodziewać? O tym wszystkim dowiesz się z tego odcinka „Eko bez kantów”.
Ekologia w pułapce marketingu, czyli o (nie)skutecznym ekoprojektowaniu