eko logo

Ekologia w pułapce marketingu, czyli o (nie)skutecznym ekoprojektowaniu

4 kwietnia 2024

Konrad Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań o trudnych relacjach ekologii z marketingiem.

Konrad Nowakowski i Jakub Pawłowski pocast Eko bez kantów temat ekoprojektowanie

Opakowania są elementem walki o naszą uwagę. Chronią produkt, ale często mają zachęcić do zakupu. W tej grze, ich wpływ na środowisko schodzi na drugi plan. W końcu odpad już niczego nie chroni, ani nie sprzedaje. Pozostaje zasadnicze pytanie, co z nim można zrobić. Czy da się go ponownie użyć? Czy można go przetworzyć? Na ile jest to proste? Te kwestie powinno się przewidzieć już na etapie projektowania. Bardziej przemyślane opakowania pod kątem późniejszego zastosowania poprawiają efektywność gospodarki odpadami. Są promowane przez Unię Europejską, która pracuje nad regulacjami promującymi ograniczenie odpadów opakowaniowych. Czego się można po nich spodziewać? O tym wszystkim dowiesz się z tego odcinka „Eko bez kantów”.

Ekologia w pułapce marketingu, czyli o (nie)skutecznym ekoprojektowaniu

Posłuchaj pozostałych podkastów

Skip to content